Weer net even sneller achter de safetycar rijden dankzij de SLS AMG GT

Weer net even sneller achter de safetycar rijden dankzij de SLS AMG GT

Om ervoor te zorgen dat de Formule 1-wagens niet teveel afkoelen tijdens een extreem ongeluk wordt de Safety Car het veld ingestuurd. Al sinds 1996 verzorgt Mercedes-Benz in samenwerking met AMG dit. Voorwaarde is dus dat de Safety Car relatief snel het circuit rond gaat. De Mercedes-Benz SLS AMG lijkt hiervoor behoorlijk geschikt, maar om het allemaal nog even iets sneller te laten gaan, zetten ze voortaan de SLS AMG GT in, die net even wat beter is.

Dankzij twintig pk extra kom je op 591 pk. Genoeg om in een rechte lijn ervoor te zorgen dat de Formule 1-wagens niet rustig hun kopje koffie kunnen gaan drinken als ze wachten tot de baan weer wordt vrijgegeven. Ook het bochtenwerk is verbeterd dankzij de nieuwe AMG RIDE CONTROL Performance-vering. Natuurlijk is het één grote marketingstunt om de SLS AMG GT de baan op te sturen, want met het ontbreken van de dempers hoor je de bekende roffel al van heel ver aankomen.

Weer net even sneller achter de safetycar rijden dankzij de SLS AMG GT

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag