Vier sportievelingen op een rij, welke kies jij?

  • Joran
  • 07-08-2017 08:55
  • 345
  • 2

Vier sportievelingen op een rij, welke kies jij?

Dit soort spots lenen zich altijd mooi om jezelf de vraag te stellen, welke auto zou ik kiezen? De keuze is in dit geval misschien wel wat lastiger omdat de auto’s behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn maar dat maakt het alleen maar leuker. Dus, van welke auto zouden jullie de sleutels pakken?

Twee tien-cilinders en twee acht-cilinders en nog een twaalf-cilinder als je de Vanquish op de achtergrond meetelt maar laten we die voor het gemak even buiten beschouwing laten. De vier auto’s die netjes naast elkaar zijn opgesteld zijn alle vier pure tweezitters met een middenmotor die stuk voor stuk garant staan voor een geweldige rijbeleving.

De Britse McLaren 650S Spider produceert zoals zijn naam al aanduidt 650pk uit een 3.8L V8 Twin Turbo. De McLaren heeft een koppel van 678Nm en sprint hierdoor in een luttele drie seconden naar 100km/u en bereikt zijn top bij 329km/u. De McLaren onderscheid zich onder andere door zijn kenmerkende deuren van de rest. Ik heb ook het idee dat de McLaren doorgaans wat minder in beeld is als de overige drie supercars, wat de McLaren een originele keuze zou maken.

De eerste van de twee Italianen, de Ferrari 488 staat er ook strak bij. De kleurstelling is weinig origineel zo in het rood maar onderaan de streep staat het wel gewoon erg goed en is dat ook een beetje wat een Ferrari een Ferrari maakt. De 488 wordt in tegenstelling tot zijn voorganger aangedreven door een turbo motor. De 3.9L V8 met twee turbo’s levert 670pk en 759Nm. De 100km/u wordt aangetikt na slechts 3,2 seconden waarna de Ferrari doorschiet naar zijn topsnelheid van 327km/u.

Dan komen we aan bij de eerste tien-cilinder. De Audi R8 is voorzien van een 5.2L V10 die 540pk produceert. De V10 produceert 540Nm en knalt in 3,6 seconden naar 100km/u. De topsnelheid van de Audi ligt iets lager als van de twee acht-cilinders, namelijk op 318km/u. De R8 is zoals verwacht op en top Deutsche gründligkeit. Wellicht dat dat voor de Audi zowel een voordeel als een nadeel kan zijn. Ja je hebt een goed afgewerkte auto maar tegelijkertijd vind je diezelfde afwerking ook terug in de meer bereikbare modellen van Audi waardoor de R8 misschien minder exclusief kan overkomen.

Dan de oranje stier uit Sant’Agata Bolognese en de tweede tien-cilinder van het viertal. De 5.2L V10 levert 610pk en 760Nm koppel. De Lambo knalt in 3,4 seconden naar de 100 en bij 324km/u bereikt hij zijn top. De invloeden van de VAG zijn ook in het interieur van de Huracan merkbaar maar door de sportieve vormgeving, de afwerking met materialen als carbon en alcantara en de kenmerkende startknop voelt het toch net even iets anders. Ik heb zelf het geluk gehad om te rijden met de Huracan. Ik was vooral verrast dat dit soort auto’s nog zo comfortabel kon zijn. Hoe dat is bij de overige drie auto’s durf ik niet te zeggen maar op basis van mijn eigen ervaring én de fantastische looks en geluid van de Huracan zou dat mijn keuze zijn.
Vier sportievelingen op een rij, welke kies jij?

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag