RXC is de meest bruikbare Radical ooit

  • Emil
  • 11-09-2013 11:57
  • 1445
  • 0

RXC is de meest bruikbare Radical ooit

Een circuitracer als de KTM X-Bow, VUHL 05 of een Radical hebben kan heel erg leuk zijn. De bruikbaarheid is helaas minimaal door het ontbreken van enig comfort en vooral een dak. Sinds kort is bij Radical een nog steeds extreme RXC leverbaar, maar wel eentje die de bruikbaarheid enorm heeft laten toenemen door een dak. Hij werd gespot in Londen.

Met de RXC word je niet blootgesteld aan de elementen en dat kan een prettige bijkomstigheid zijn in Engeland waar het vaak regent. De RXC maakt het nu mogelijk om ook op regenachtige dagen aan trackdays deel te nemen. Met het dak heeft de RXC wel wat weg van een Le Mans racer en met de specificaties zou de racer zo aan de startgrid kunnen verschijnen. De autobouwer heeft veel geleerd van de SR9 Le Mans racer en heeft deze techniek verwerkt in dit straatlegale kanon. Vandaar ook de dramatische en Le Mans-achtige styling. Radical levert de RXC standaard met een 3,7 liter V6 met een vermogen van 380 pk. Het leeggewicht van slechts 900 kilo draagt bij aan angstaanjagende prestaties. Slechts 2,8 seconden zijn er nodig om naar de 100 km/u te sprinten en de topsnelheid van 280 km/u is door het dak wel haalbaar. Voor wie de basisversie nog niet genoeg is kan bij Radical kiezen voor de radicale RXC RX. Deze heeft een drie liter V8 motor met een vermogen van 480 pk. De meeste coureurs zullen echter aan de standaard RXC al hun handen vol hebben op het circuit.

RXC is de meest bruikbare Radical ooit

Reacties op dit artikel