Manhart tilt de BMW M235i naar 430 pk

Manhart tilt de BMW M235i naar 430 pk

Manhart staat niet alleen bekend om heel brute creaties, maar ook om motorische upgrades voor de niet echte M-modellen. Een mooi voorbeeld daarvan is de M235i, die wel door M Performance onder handen is genomen, maar niet een échte M genoemd mag worden. Manhart heeft echter even naar de motor gekeken en besloot dat het wel beter kon. Veel beter.

Het resultaat is zo'n 430 pk uit de 3,0 liter grote zes-in-lijn. Een stijging van zo'n 104 pk, dus dat is niet misselijk. Dit resultaat is bereikt door het monteren van een andere intercooler, het ophogen van de turbodruk, het aanpassen van het motormanagement en uiteraard het monteren van een sportuitlaat. Iedereen moet immers ook kunnen horen dat deze knalgele M235i verre van standaard is. Een knap setje 19-inch lichtmetaal moet het geheel optisch opleuken, want daar heeft Manhart dan weer betrekkelijk weinig interesse in gehad. Het resultaat kun je bestempelen als de ultieme M3-killer, al mist het onderstel misschien nog net dat scherpe randje van de echte M-modellen. Misschien dat daar in de toekomst nog verandering in komt door Manhart of BMW zelf, met een M2.


Manhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pkManhart tilt de BMW M235i naar 430 pk

Reacties op dit artikel