Genève 2018: RUF RTR

Genève 2018: RUF RTR

Stel: je wil de brute kracht van de 911 Turbo S, en misschien nog wel meer dan dat, maar je wil wel graag de betrokkenheid ervaren die een 911 R je geeft bij het rijden. Bij Porsche kun je dan niet terecht, maar RUF biedt een oplossing in de vorm van de nieuwe RTR.

RUF staat al sinds jaar en dag bekend om hun grondige werkwijze als het gaat om het aanpakken van Porsches. Net zoals bij Alpina en bij Brabus het geval is, kan RUF haar merk ook kwijt op het kentekenbewijs. De nieuwe RTR is écht een beest geworden. Hij heeft nog steeds de 3,8-liter zescilinder boxer uit de 911 Turbo S onder de kap liggen, maar in de RTR is dat blok goed voor maar liefst 800 pk en 990 nm koppel. Erg mooie cijfers, maar we hebben ze vaker gezien bij Porsche-tuning. Wat we echter nog nooit hebben gezien, is dat er een handgeschakelde zesbak was gekoppeld aan het blok van de 991 Turbo S. Of het überhaupt nog wel fijn is om met zoveel vermogen onder de kap zelf te schakelen is een tweede, maar het is mooi om te zien dat RUF dit heeft geflikt.

De topsnelheid van de nieuwe RTR is naar verluidt meer dan 350 km/h. Aan uiterlijke wijzigingen vallen vooral de nieuwe voorbumper, de grotere luchtinlaten op de achterspatborden en de enorme achtervleugel op. Sommige elementen, zoals de ronde luchtinlaten in de voorbumper, verwijzen terug naar de vermaarde CTR Yellowbird. Al met al vinden wij dit een zeer geslaagd project van RUF! Een prijs is niet bekend, maar het is goed mogelijk dat de nieuwe RTR dicht in de buurt van een half miljoen euro komt.



Genève 2018: RUF 2017Genève 2018: RUF 2017Genève 2018: RUF 2017Genève 2018: RUF 2017Genève 2018: RUF 2017Genève 2018: RUF 2017Genève 2018: RUF 2017Genève 2018: RUF 2017

Genève 2018: RUF 2017

Reacties op dit artikel


    Dit is niet ok

Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws