Eindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTS

  • Max
  • 18-10-2017 09:58
  • 326
  • 3

Eindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTS

Porsche is altijd zo’n heerlijk voorspelbaar merk voor ons autojournalisten. Je kunt bij wijze van spreken de onthullingen van nieuwe modellen van het merk al in de kalender zetten voordat ze goed en wel aangekondigd zijn. De Porsche 718 GTS is ook zo’n uitvoering waarvan we allemaal wisten dat hij zou komen. Maar is hij ook nog een beetje lekker?

Het antwoord laat zich raden: jazeker. Nee, de zescilinder komt (voorlopig) nog niet terug in de kleinste sportieve Porsche, maar de GTS-uitvoering zorgt er wel voor dat de 718 Boxster en Cayman nét even wat scherper zijn dan hun minder bedeelde broertjes. Om te beginnen vindt er een kleine vermogensboost plaats: de viercilinder boxermotor levert voortaan 365 pk en 430 nm koppel. Dit is 15 pk meer dan de 718 S levert en maar liefst 35 pk meer dan de o zo heerlijke atmosferische zescilinder boxer van het vorige model produceert, zo vermeldt het persbericht. De ingenieurs van Porsche zijn duidelijk trots op hun turbotechnologie. Je knalt naar de 100 in 4,1 seconden en de topsnelheid ligt op 290 km/h; cijfers waar een 991.2 Carrera moeite mee zal hebben. De tijden van de Boxster/Cayman als poor man’s-911 zijn long gone.

De kleine toename in vermogen ten opzichte van de 718 S is echter niet de enige reden om een GTS aan te schaffen. Wat de GTS-modellen van Porsche namelijk altijd kenmerkt is dat ze standaard met een hele berg opties geleverd worden waar je normaliter voor moet bijbetalen. Denk hierbij aan de SportDesign-bumpers, zwarte wielen en logo’s, het Sport Chrono-pakket, Porsche Torque Vectoring (PTV) en Porsche Active Suspension Management (PASM). Voor het interieur is er veelvuldig gebruik gemaakt van alcantara en zijn er her en der GTS-logo’s te vinden. Je moet je natuurlijk wel onderscheiden van de massa met een ’S’.

Een lekker totaalpakketje dus, die 718 GTS. Hoeveel kost dat nu? Voor de goedkoopste variant, de 718 Cayman GTS met PDK, betaal je €107.300,-. Wil je open rijden? Dan betaal je een meerprijs van 2.000 euro voor de 718 Boxster GTS, tevens uitgerust met de PDK. Wil je zelf in de versnellingsbak roeren en je linkervoet aan het werk zetten? Dat kan! Je moet dan alleen wel 5.000 euro extra achterlaten bovenop de prijs voor de varianten met PDK. Ouch… Je moet wel heel erg fan zijn van de handgeschakelde bak wil je de bloedsnelle PDK in dit geval links laten liggen. Wat prijs betreft is de 718 GTS uiteraard aan de dure kant, maar je hebt dan wel meteen een (voor Porsche-begrippen) zeer complete variant voor de deur staan. Maar toch knaagt er iets…

…ik mis die fabelachtig mooie atmosferische zescilinder boxer.



Eindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTS

Eindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTSEindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTS

Eindelijk: de Porsche 718 is nu ook verkrijgbaar als GTS

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag