De Agera RSR is een bedankje aan Japan

  • Karel
  • 17-12-2016 16:00
  • 809
  • 3

De Agera RSR is een bedankje aan Japan

Japan heeft genoeg inwoners met een groot vermogen. Het is dan ook een zeer belangrijke afzetmarkt voor zowat alle Europese super-en hypercarmerken. Voor Koeningsegg is dat niet anders. De meeste verdwijnen jammer genoeg in een privécollectie, maar er zijn ook andere gevallen. Zoals deze Koeningsegg Agera RSR, die gewoon gebruikt wordt waarvoor hij bedoeld is: het asfalt uitdagen.

De productie van de Regera gaat binnenkort van start, maar voor het zover is worden de laatste Agera's aan hun eigenaars afgeleverd. Een daarvan is deze RSR, een limited edition voor Japan waar er maar 3 van gemaakt worden. Wanneer je genoeg geld op tafel legt wil Koeningsegg voor jou graag het design van de 'standaard' Agera aanpassen. De hypercar werd voorzien van een gigantische 'wing' naar het voorbeeld van de bekende One:1. Daarnaast is hij herkenbaar aan de op het dak geplaatste luchtinlaat.

Koeningsegg zou Koeningsegg niet zijn als ze niet alle moeite hadden gedaan om het beste uit deze snelheidspatser te persen. Minder weerstand, een hogere downforce en meer lucht in die ongelooflijke 1160 PK twin-turbo V8-motor moeten zorgen voor topprestaties. Qua prestaties iets minder als de legendarische One:1, maar je krijgt er wel een voordeel voor in de plaats. Het afneembare dak werd zodanig verkort dat het nu in de wagen past, iets wat met de One:1 niet mogelijk is.

Verder is het kleurenpallet op de RSR erg gevarieerd. Dit exemplaar is voorzien van een turquoise blauwe lak met schitterende gouden details. Nu maakt het eigenlijk totaal niet uit hoe je jouw Agera RSR samenstelt. Met maar 25 exemplaren van de Agera RS, ben je sowieso al zeer exclusief.

De Agera RSR is een bedankje aan Japan

Reacties op dit artikel