Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"

Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"

De IAA opent morgen de deuren voor de media en dat zorgt er voor dat we vandaag bestookt worden met nieuws. In navolging van Ferrari komt Brabus met een persbericht over een nieuw en bizar project. De G-Klasse is immens populair en daar springen ze handig op in met de BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN".

Een Mercedes-AMG G 63 die omgetoverd is tot een V12 aangedreven zeecontainer met 900 pk. Dat is natuurlijk redelijk uniek te noemen en daarom maakt Brabus slechts tien exemplaren.

Voordat de twaalfcilinder, die normaal de Mercedes-Benz S 600 L aandrijft met slechts 530 pk, in de G-Klasse wordt gelepeld gaat hij eerst de werkplaats in. Zo worden de krukas en turbo's vervangen en worden de cilinders ook nog opgeboord. Die maken weer ruimte voor nieuwe zuigers. Het blok groeit daarmee van 6.0 naar 6.3 liter. Daarnaast zien we de welbekende gold heat reflection onderdelen op de motor terug die kenmerkend voor Brabus zijn. Het resultaat mag er zijn. Een V12 motor met 900 pk en 1.500 Nm aan koppel! Het koppel is wel gelimiteerd tot 1.200 Nm want anders zou de aandrijving het niet heel lang volhouden. In 3.8 seconden zit de Brabus nu op de 100 km/u en een gelimiteerde topsnelheid van 280 km/u is mogelijk.

Optisch is de auto voorzien van het Widestar pakket. Dit zorgt voor een verbreding van tien centimeters en biedt daardoor plaats aan gigantische velgen met een diameter van 23 of 24 inch.

Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"Brabus gaat weer gek met: G V12 900 "One of Ten"







Before the twelve-cylinder engine, which normally powers the Mercedes S 600 L with a rated output of 390 kW / 530 hp (523 bhp), was fitted into the engine bay of the current G-Class, it was thoroughly revised in our BRABUS hi-tech engine shop using state-of-the-art machining equipment. The installation of a special billet BRABUS crankshaft with longer stroke and the combination of larger cylinder bores, matching forged pistons and special precision-balanced billet connecting rods result in a displacement increase from stock 6.0 to 6.3 liters (366 to 384 cu in).

Changes to the engine peripherals also play a major role in the tremendous power output. The two production turbos are replaced by turbos with larger compressor unit and modified exhaust manifolds, which produce a higher boost pressure than the production components. The conversion includes downpipes with a diameter of 80 millimeters (3.1 in), free-flow metal catalysts and a BRABUS stainless high-performance exhaust system with actively controlled flaps. Thanks to the integrated sound management, the driver can choose between a throaty V12 exhaust note in 'Sport' mode and the discreet sound in "Coming Home" mode. The all- stainless exhaust system is also a visual treat. The two black-chromed tailpipes on the IAA show car exiting in front of the rear wheels on either side also add some visually thrilling highlights.

Just as important is an optimal air supply for the engine. To this end, the BRABUS power unit engineers developed the BRABUS 900 intake module. The new intake manifold includes a special air filter box with larger cross-section and special filters, as well as "Gold Heat Reflection" sheathing to lower the temperature.

The reprogrammed engine electronics with special mapping for injection and ignition as well a modified boost pressure control coordinate the perfect interaction of the high-performance components and in this way lend the high-end engine a unique combination of explosive power delivery and the hallmark smooth running of a V12. Technology partner MOTUL supplies the hi-tech lubricants for the entire powertrain.

As the result of the extensive work, the BRABUS 900 6.3 V12 Biturbo engine delivers unparalleled performance figures: The peak output of 662 kW / 900 hp (888 bhp) is on tap at a low 5,500 rpm. Even more phenomenal is the peak torque of 1,500 Nm (1,106 lb-ft) at 4,200 rpm. This figure is limited electronically in the vehicle to 1,200 Nm (885 lb-ft).

The power is sent to all four wheels by a nine-speed automatic transmission, which can be shifted even more precisely with the BRABUS RACE paddle shifters on the steering wheel.

The vehicle performance speaks for itself: From rest, the BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN" shoots to 100 km/h (62 mph) in just 3.8 seconds. The top speed is electronically limited to 280 km/h (174 mph). Accordingly, the new supercar is also equipped with a BRABUS speedometer with 300-km/h (186-mph) scale.

A wider track optimizes the handling and driving safety at these speeds and consequently the new supercar is fitted with the thrilling BRABUS WIDESTAR widebody. The strikingly styled fender flares add ten centimeters (4 in) to the width of the body and thereby offer plenty of space for massive forged wheels with diameters of 23 or 24 inches.

Reacties op dit artikel


    Dit is niet ok


Gerelateerd nieuws