Ermini Seiottosei debuteert op

Ermini Seiottosei debuteert op

Sommige van jullie zullen de naam van dit merk nog nooit gehoord hebben. Anderen zullen de naam uit de geschiedenis kennen. Tussen 1946 en 1955 bouwde Ermini rond de veertig auto's die de concurrentie aangingen met de krachtige Ferrari's, Porsches en andere sportauto's van die tijd.


Meer dan 600 races werden er aangedaan met de auto's. Zowel nationaal bij de Mille Miglia en de Targa Florio als internationaal werden er races aangedaan. Tijdens deze races schreven ze soms zelfs historie in de Italiaanse motorsport!

Eenmaal in 2014 aangekomen is het tijd voor een reïncarnatie. De Ermni Seiottosei zal voor het eerst zijn tijdens de grote beurs van Genève die over twee weken plaats zal vinden. De auto belooft in ieder geval een bommetje te worden als we de specificaties mogen geloven!



Ermini Seiottosei Debuting At Geneva Motor Show



Ermini Seiottosei Debuting At Geneva Motor Show


Specificaties:


Chassis: Trellis / steel tubing and carbon panels
Wheelbase: 2.600 mm
Track: 1.625 mm (front) – 1.595 mm (rear)
Width: 1.850 mm
Length: 4.120 mm
Suspensions: front and rear-wheel suspensions “push road”, double triangles Renault
Engine: F4RT RS – 4 cylinders 16 valve 1.998cc (320CV)
Gearbox: Sadev six speed sequential + reverse, double-disc clutch
Breaking system: Brembo with self-ventilating brake disk rotors
Coachwork: Two-seater type “Barchetta”, aluminium and carbon fibre
Wheels: OZ Racing – front 7,5/17, rear 8,5/17
Tyres: Toyo R888 front 215/45-17, rear 245/40-17
Weight: 686 Kg
Performance: 270 Km/h (speed limit device)
Acceleration :0-100Km/h estimated in less than 3,5 sec.



Ermini Seiottosei Debuting At Geneva Motor Show


Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag